Služby
Máte sťažnosť alebo návrh týkajúci sa služieb VVS, a.s.? Vodárenský ombudsman je tu, aby Vás vypočul a pomohol nájsť vhodné riešenie. Sme tu pre to, aby sme Vás ubezpečili, že Vaše očakávania sú riešené s najvyššou prioritou a profesionalitou. Na Vodárenského ombudsmana sa môžete obrátiť, ak ste spotrebiteľ a domnievate sa, že Východoslovenská vodárenská spoločnosť, a.s. porušila Vaše práva ako spotrebiteľa a zároveň ste sa prostredníctvom zákazníckeho centra VVS jeden alebo viackrát bezúspešne sťažovali.
Chcem podať podnet
Čo je v kompetencii Vodárenského ombudsmana?
- sťažnosť je reakciou na nový alebo nevyriešený problém s VVS, a.s.
- sťažnosť na chybné vyúčtovanie alebo nejasné položky vo faktúre od Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti, a.s.,
- sťažnosť na nedostatočnú kvalitu dodávok vody alebo zlé fungovanie infraštruktúry spoločnosti,
- sťažnosť na neprimerané správanie personálu alebo zlú komunikáciu zo strany Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti, a.s.,
- sťažnosť na nedostatočné alebo nevhodné riešenie predchádzajúcich problémov zo strany spoločnosti
Čo musíte priložiť k sťažnosti?
- Je nevyhnutné priložiť vyjadrenie Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti, a. s. na vašu sťažnosť alebo dôkaz, že ste vodárenskú spoločnosť kontaktovali bez odpovede. To znamená, ak v lehote 30 dní od odoslania vašej sťažnosti vodárenská spoločnosť nekonala, resp. neodpovedala vôbec.
- Tiež je potrebné priložiť kópie všetkých dokladov, ktoré sú pre váš prípad relevantné, vrátane zmluvy o vodárenských službách a všetkých jej častí a príloh, napríklad podmienok služieb a ďalších dohodách, prípadne záverečné správy o vyriešení prípadu alebo iná korešpondencia s vodárenskou spoločnosťou, ako aj fotodokumentácia súvisiaca s vaším prípadom a to ak ste odberateľom. Uvedené sa analogicky vzťahuje aj na Vašu komunikáciu s Klubom akcionárov VVS, a.s. alebo s Klubom majiteľov dlhopisov VVS, a.s. Na konanie tykajúce sa iných subjektov ako odberateľov VVS, a.s. sa vyššie uvedené aplikuje primerane.
- návrh, ktorý je žiadosťou o mimosúdne riešenie sporu s VVS, a.s.,
- návrh na začatie formálneho procesu mimosúdneho riešenia sporu medzi odberateľmi a Východoslovenskou vodárenskou spoločnosťou, a.s.,
- návrh na uskutočnenie mediačného procesu s cieľom dosiahnuť dohodu medzi stranami sporu pod vedením ombudsmana,
- návrh na riešenie konkrétnych problémov alebo konfliktov medzi odberateľmi a Východoslovenskou vodárenskou spoločnosťou, a.s.
- návrh na korekciu a opravu chybných faktúr alebo nejasných položiek vo vyúčtovaní od spoločnosti,
- návrh na dôkladné vyšetrenie konkrétnych udalostí alebo situácií, ktoré viedli k sporu alebo problému medzi stranami,
- návrh na predloženie sporov a problémov priamo ombudsmanovi na riešenie namiesto súdu, s cieľom dosiahnuť miernejšie a efektívnejšie riešenia
- ombudsman bude posudzovať návrhy a podnety od dodávateľov tovarov alebo služieb pre VVS, a.s.,
- ombudsman sa bude zaoberať návrhmi a podnetmi od akcionárov VVS, a.s., ak Klub akcionárov VVS alebo Klub majiteľov dlhopisov VVS nevyhovel ich výhradám, sťažnostiam alebo požiadavkám,
- Akcionári, ich zástupcovia alebo poslanci obecného zastupiteľstva sa môžu obrátiť na ombudsmana v prípade nedostatočného vyhovenia ich požiadavkám zo strany klubov VVS, a.s či samotnej spoločnosti
Čo nie je v kompetencii Vodárenského ombudsmana?
- ombudsman sa nezaoberá súdnymi konaniami, ktoré patria výlučne do právomoci súdov,
- ombudsman nezasahuje do neprávnych alebo administratívnych otázok mimo jeho právomoci.
- Vodárenský ombudsman sa nezaoberá trestnými činmi alebo závažnými protiprávnymi konaniami, ktoré sú v právomoci policajných a justičných orgánov.
- Jeho činnosť sa sústredí na riešenie sporov a sťažností v oblasti vodárenstva a práv spotrebiteľov.
- ombudsman sa nevenuje osobným záležitostiam alebo sťažnostiam, ktoré nepatria do jeho pôsobnosti.
- ombudsman sa nezaoberá osobnými sťažnosťami alebo záležitosťami, ktoré nespadajú do jeho právomoci. Jeho činnosť sa zameriava na riešenie sporov a sťažností v oblasti vodárenstva, práv spotrebiteľov a ďalších dotknutých osôb
- Ombudsman sa nevenuje otázkam týkajúcim sa korporátnych záležitostí spoločnosti, ktoré nie sú priamo spojené so službami poskytovanými odberateľom.
- Ombudsman sa nezaoberá žiadosťami o konanie, ktoré už boli predmetom iného konania alebo rozhodnutia vydaného v súvislosti s danou záležitosťou.
- Vodárenský ombudsman nezohľadňuje žiadosti o konanie, ktoré sa týkajú už predmetných konaní alebo rozhodnutí vydaných v súvislosti s danou problematikou.
Podmienky podania podnetu
Ak máte záujem podať podnet na začatie konania Vodárenského ombudsmana, môžete tak urobiť cez elektronický formulár, ktorý je k dispozícii na internetovej stránke úradu, umožňujúci podať návrh online.
Pri podávaní návrhu nezabudnite dôkladne vyplniť všetky požadované informácie a pripojiť všetky podporné dokumenty, ktoré sú nevyhnutné pre podporu vášho prípadu.
Kedy bude návrh odmietnutý?
Ombudsman odmietne návrh najmä ak:
- ak pôvodne podaný návrh bol ombudsmanom hodnotený ako neúplný a nedoplnili ste ho do 15 dní,
- ak ombudsman nemá vecnú príslušnosť riešiť váš spor, napríklad, ak si uplatňujete nárok na náhradu škody vzniknutej v súvislosti s vodárenskými službami súčasne v konaní pred súdom
- ak vo vašej veci už bolo skôr začaté iné konanie alebo už bolo rozhodnuté súdom, iným rozhodcovským orgánom, alebo bolo dosiahnuté riešenie prostredníctvom mediácie,
- ak podávate opakovaný návrh v tej istej veci a nepredkladáte žiadne nové skutočnosti,
- v prípade, ak je návrh podaný anonymne alebo podávate zjavne šikanózny návrh/návrhy.
Ombudsman môže návrh odmietnuť:
- ak ste návrh podali po uplynutí 1 roka od zamietnutia vašej sťažnosti vodárenskou spoločnosťou,
- ak ste návrh podali po uplynutí 1 roka od neodpovedania vodárenskej spoločnosti na vašu sťažnosť v stanovenej 30-dňovej lehote,
- ak hodnota sporu je v zjavnom nepomere k nákladom, ktoré by Úrad musel vynaložiť na preskúmanie veci
- ak je zrejmé, že konanie by bolo možné viesť len s neprimeraným úsilím.
